Kampanja “Pitajte znanost”-Zašto nam mitovi i neistine o zdravstvenim problemima mogu naštetiti?

Lokalne vijesti

Nakon Europskog tjedna javnog zdravlja (EUPHA – European Public Health Week), koji je uključivao niz aktivnosti za podizanje svijesti kako bi se osigurali dobri primjeri javnog zdravlja i inkluzivnijeg društva u cijeloj Europi, prošlog je tjedna pokrenuta kampanja podizanja svjesnosti javnosti „Pitajte znanost – pitajte liječnika“. Cilj kampanje je izgradnja povjerenja i pronalazak inovativnih načina suradnje između svih stručnjaka koji doprinose javnom zdravlju na lokalnoj, nacionalnoj, regionalnoj i europskoj razini.

Lokalne vijesti

Znanost, istraživanje, nova otkrića i inovacije u području zdravstva značajno su poboljšali kvalitetu života i dugovječnost stanovništva tijekom proteklih 100 godina. Mnoge bolesti koje su nas prije nekoliko desetljeća mogle osuditi na smrt u svega nekoliko dana, tjedana ili mjeseci sada su potpuno izlječive ili samo kronične te podložne odgovarajućem liječenju. Pritom je, naravno, važno povjerenje. Povjerenje u znanost, liječnike, zdravstveni sustav. Paralelno s razvojem znanosti i novim otkrićima, ne smijemo zaboraviti i na vlastitu odgovornost i svijest o tome što možemo učiniti za sebe i svoje zdravlje. Stoga tražimo vjerodostojne informacije.

Lokalne vijesti

Velik dio povjerenja i svijesti dodatno je poljuljan tijekom proteklih godinu dana pandemije – lažne i neprovjerene informacije dovele su mnoge ljude u sumnju, čak i u onim točkama u kojima do sada nismo imali nedoumica.

„Podizanje svjesnosti javnosti jedna od naših misija, kao vodećeg globalnog inovativnog i tehnološki napredne kompanije. “Pitajte znanost – Pitajte liječnika” je inicijativa za podizanje svjesnoti radi razumijevanja zdravstvenih pojmova, problema i rješenja u trenutku kada je društvo izloženo neistinitim i neprovjerenim informacijama koje baš svatko može širiti. Zbog toga je važno podići svjesnost o tome kako i gdje možemo dobiti provjerene odgovore na svoja pitanja, bez obzira jesmo li zdravi ili bolesni,“ objašnjava Roberto Rego Vieira Rocha, regionalni direktor tvrtke Pfizer za Adriatic regiju, dodajući kako je to upravo cilj Pfizerove kampanje o osvješćivanju pod sloganom „Znanost će pobijediti“ (Science will win) https://www.youtube.com/watch?v=Xl0tEfLve1U.

Kampanja podizanja svjesnosti javnosti “Pitajte znanost”, koja je nedavno pokrenuta u Sloveniji, Hrvatskoj i Srbiji, na jednostavan i razumljiv način podiže svjesnost javnosti o važnosti vjerodostojnih izvora informacija o zdravlju i štetnim učincima neistinitih informacija o zdravlju. Kampanja otkriva važnost zdravstvene zaštite i dokazane načine prevencije bolesti, kao što su: vježbanje, prehrambene navike, prilagođenost životnoj dobi… Imamo priliku čitati, vidjeti i čuti vjerodostojne podatke, smjernice, statistike i izjave nadležnih profesionalaca kojima možemo vjerovati. Upravo na njih, kao čitatelje, gledatelje ili korisnike društvenih mreža, nas usmjerava ova kampanja.

„Kampanju pokrećemo nakon Europskog tjedna javnog zdravlja kako bismo potaknuli ljude da kritički procijene informacije o zdravlju, lijekovima, cjepivima i liječenjima koje dobivaju iz neprovjerenih izvora ili  usmeno od drugih ljudi“, objašnjava Roberto Rego Vieira Rocha, koji vjeruje da će na kraju pobijediti znanost.

Lokalne vijesti

Danas svatko može širiti razne informacije putem interneta, stoga u njihovu istinitost možemo biti sigurni jedino ako se obratimo profesionalnim izvorima i vjerodostojnim medijima. Kampanja “Pitaj znanost” također će vam pomoći razlikovati zablude od istine pri informiranju o zdravlju, lijekovima, istraživanju, inovacijama i metodama liječenja. Zdravstveni stručnjaci će se u sklopu kampanje usredotočit na najhitnija zdravstvena pitanja u javnosti. U suradnji s influencerima, kampanja će također pokušati razbiti neke mitove povezane sa zdravljem i rasvijetliti kako nam mitovi i neistine o zdravstvenim problemima također mogu naštetiti.

Piše D.Š.

Prethodni članakSljedeći članak

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena. Obavezna polja označena su s *