Poduzetnička zona Puhovec dobila potpuno izgrađenu komunalnu infrastrukturu vrijednu preko 10 mil. kuna

Završetak radova na izgradnji infrastrukture Poduzetničke zone Pohovec, vrijedan nešto više od 10 milijuna kuna, bio je jedan od strateških projekata Grada Dugo Selo. Tim povodom jučer, u četvrtak 04. studenog 2021. godine, je održana završna konferencija za medije na kojoj su sudjelovali gradonačelnik Nenad Panian i pročelnik Upravnog odjela za gospodarstvo i financije Grada Dugo Selo i voditelj projekta Dean Dragičević.

Projekt „Razvoj infrastrukture Poduzetničke zone Puhovec – Dugo Selo“ vrijedan je 10.046.275,75 kn, a sufinancirala ga je Europska Unija iz Europskog fona za regionalni razvoj sa 5.522.798,76 kn. Uz sredstva EU, Grad Dugo Selo potpisao je i ugovor s Ministarstvom regionalnog razvoja i fondova EU vrijedan 1.486.907,37 kn, dok je Zagrebačka županija sudjelovala s dodatnih 200.000,00 kn. Ostalih 2.836.569,62 kn Grad Dugo Selo je osigurao iz vlastitih proračunskih sredstava.

„U našim nastojanjima da poduzetničke zone Grada Dugog Sela dovedemo u funkciju osnovno je izgraditi infrastrukturu. Time nastojimo omogućiti svojim poduzetnicima usmjerenost ka razvijanju njihovih projekta, ulaganja u proizvodne procese, te  zapošljavanje novih ljudi“, rekao je Panian.

„Ovim projektom, uz to što je izgrađena sama cesta, napravljena je potpuna komunalna infrastruktura, autobusne stanice, te pješačke i biciklističke staze. Ono što je najbitnije za Dugo Selo je da ta prometnica povezuje dva mjesta Grada. Na taj ćemo način oživjeti i južni dio Grada, ne samo poduzetnički nego i stambeno“, kazao je Panian.

Photo by: PROMO

Razvojni projekt poduzetničke zone Puhovec usmjeren je na širenje sustava potpore malim i srednjim poduzećima u Gradu Dugom Selu uspostavljanjem funkcionalne i operativne poduzetničke zone, potpuno opremljene suvremenom osnovnom i dodatnom zajedničkom infrastrukturom, što će pomoći povećanju konkurentnosti postojećih mikro, malih i srednjih poduzeća, povećanju broja novoosnovanih poduzeća, te novim ulaganjima i povećanju zaposlenosti.

„Projekt je prijavljen u EU fondove još 2017. godine. Procedura prikupljanja dokumentacije i provjera je provedena 2018. godine, a javna nabava 2019. godine. Ugovori s Ministarstvom i izvođačima radova su potpisani 2020. godine, te su započeti radovi na samom projektu. Sama izgradnja je trajala desetak mjeseci. Dvije faze projekta su sufinancirane sredstvima EU fondova, dok su sredstva za treću fazu osigurana iz vlastitih proračunskih sredstava“, rekao je Dragičević, naglasivši da se upravo ovakvim projektima nastoji potaknuti poduzetništvo u Dugom Selu.

„Ukupna duljina prometnice je oko 1,2 km, a cijeli projekt je podijeljen u tri faze. Za prve dvije faze smo dobili potporu od EU, a treću smo financirali iz vlastitih sredstava“, dodao je Dragičević. Cijela je poduzetnička zona površine je 86,13 ha, te je smještena uz željeznički kolodvor u Dugom Selu, u neposrednoj blizini križanja dvaju međunarodnih željezničkih pravaca: Ljubljana-Zagreb-Vinkovci-Beograd i Ljubljana-Zagreb-Koprivnica-Budimpešta. Od ulaza na autocestu Zagreb-Lipovac-Beograd udaljena je dva kilometra, a od Zagreba 20 kilometara.

Photo by: PROMO

„Koliko Grad Dugo Selo ulaže u gospodarstvo, govori i činjenica da smo prije par dana dobili priznanje da smo u pet gradova srednje veličine s najboljim gospodarskim okruženjem u Republici Hrvatskoj“, istaknuo je Dragičević, te dodao: „Kako bi privukli poduzetnike, Grad Dugo Selo, sufinancira komunalne naknade i to u iznosu od 100% za prvu godinu rada, 50% za drugu i 25% za treću godinu rada.“

Zapadno od poduzetničke zone Puhovec gradi se i poduzetničke zone Črnovčak, gdje Grad krenuo u prodaju zemljišta i izgradnju infrastrukture. Od ukupno 100 ha Grad je vlasnik deset, a ostatak je Republika Hrvatska. Grad će tražiti da se ostatak prebaci na lokalnu samoupravu kako bi se zemljište moglo dalje prodavati poduzetnicima.

Ovim putem su i gradonačelnik i pročelnik apelirali na poduzetnike da koriste poduzetničku zonu, a vlasnike zemljišta da ponude po konkurentnim cijenama, jer infrastruktura bez poduzetnika nema vrijednosti.

Piše D.Š.

Prethodni članakSljedeći članak